Piazzafilms blogg

Den här bloggen kommer för en tid framåt inte publicera några nya inlägg. Vill ni läsa om Piazzafilms dokumentärfilmer Låt fjällvind blåsa hjärtat rent och Samefolk så finns det inlägg från förarbetet, filminspelningarna, efterarbetet och filmvisningarna. Det finns också inlägg om filmvisningar av dokumentärfilmen Snön är alltid vit på Landsort.

I menyn Tidigare inlägg finns alla inläggen med start juni 2012.

Här är en vägledning var alla inläggen finns:

Låt fjällvind blåsa hjärtat rent 
(Arbetsnamn – Vandraren)
Förarbetet: juni 2012 – maj 2013
Inspelningsperioden: juni 2013 – augusti 2013
Efterarbete och premiär 29 november: september 2013 – november 2014
Filmvisningar: december 2014 – februari 2019

Samefolk
(Arbetsnamn – Där inga vägar finns)
Förarbetet: oktober 2016 – maj 2017
Inspelningsperioden: juni 2017 – augusti 2017
Efterarbete och premiär 24 november: september 2017 – november 2018
Filmvisningar: december 2018 – november 2019

Snön är alltid vit på Landsort
Filmvisningar: mars 2018 – november 2019

Alla filmvisningar finns listade i tidsordning på Piazzafilms hemsida, se Tidigare filmvisningar

Läs mer om produktionerna på Piazzafilms hemsida: www.piazzafilm.se

Förra veckan befann jag mig i den här fina miljön och njöt av vårvintern i Tänndalen med skidåkning och härliga stunder i den varma vårsolen.

Piazzafilm har inga inplanerade filmproduktioner och av den anledningen så kommer det inte göras några inlägg här på bloggen. Jag hoppas att ni som sen tidigare läst bloggen och ni som precis funnit den, kan finna intresse i att läsa om filmerna som Piazzafilm har producerat och följa med i arbetet från idé till färdiga filmer.

Jag vill tacka alla ni som följer bloggen med så stort intresse och ni läsare som hört av er med frågor och funderingar kring mitt arbete med dokumentärfilmerna, den kontakten med er uppskattar jag mycket och som jag fortsättningsvis hoppas få ha med er som läser bloggen.

Piazzafilm önskar er alla en fin fortsättning på våren.


Lämna en kommentar